Je gaat bij het aannemen van de dienst een werkverplichting aan. Maar, het kan natuurlijk voor komen dat je een keer verhinderd bent. Daarom kun je een geplande dienst binnen de verwijderingstermijn teruggeven, zonder opgaaf van reden. De verwijderingstermijn verschilt per dienst en staat vermeld op de detailpagina van de betreffende dienst.
We verzoeken je wel om hier zéér zorgvuldig mee om te gaan. De opdrachtgevers en cliënten rekenen immers op je komst. Zonder jou kunnen zij niet de zorg krijgen die ze nodig hebben.
Daarom adviseren we je om eerst een ruilverzoek naar je vriendengroep te sturen, mocht je een keer verhinderd zijn. Zo neem je er verantwoordelijkheid voor dat er vervanging voor jou komt.
Als de verwijderingstermijn inmiddels is verlopen of niemand in je vriendengroep jouw dienst kan overnemen, moet je de dienst zoals afgesproken gaan werken.
Wees verstandig en voorkom een no show. Een no show betekent dat je zonder goede reden niet komt opdagen voor een geplande dienst. Dat is echt heel schadelijk voor je reputatie als betrouwbare professional. Het kan er zelfs toe leiden dat opdrachtgevers je niet meer willen inzetten. Ook kan Zorgwerk dan de samenwerking met jou beëindigen.
Dat is heel vervelend en natuurlijk niet wat we met elkaar nastreven. Gebruik dus de mogelijkheden die het platform jou biedt om een planning te maken die perfect past bij jouw privé situatie.
Zo kun je een dienst ruilen met vrienden
Zo kun je een dienst teruggeven
Zo kun je binnen 5 minuten een planverzoek verwijderen
Dit zijn de gevolgen van een no show