Wij begrijpen dat je situatie kan veranderen en dat je mogelijk je account wilt verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dat kunt doen, afhankelijk van de werksituatie.
Als je nog nooit via ons platform hebt gewerkt
Als je wel hebt gewerkt via ons platform
Als je nog nooit via ons platform hebt gewerkt
Als je nog nooit als uitzendmedewerker of zzp'er via het Zorgwerk platform hebt gewerkt, kun je doorgaans direct je account verwijderen. Volg deze stappen om je account te verwijderen:
- Log in op de Zorgwerk app of de webapp.
- Kies in het menu voor Persoonlijke instellingen.
- Tap op Verwijderingsverzoek Zorgwerk Account.
- Kies in het keuzelijstje voor Ik wil mijn account verwijderen.
Je hebt 48 uur de tijd om je keuze ongedaan te maken. Kies in dat geval op tijd in het keuzelijstje voor Ik wil mijn account toch niet verwijderen.
Na de afkoelingsperiode van 48 uur, wordt je account binnen 30 dagen verwijderd en worden al je persoonlijke gegevens uit onze systemen gewist.
Als je wel hebt gewerkt via ons platform
Als je in het verleden als uitzendmedewerker of zzp'er via ons platform hebt gewerkt, moeten we rekening houden met wettelijke bewaartermijnen voor financiële en belasting gerelateerde gegevens, zoals loonbelasting.
In Nederland zijn werkgevers bijvoorbeeld verplicht om loonadministratie en loonbelastinggegevens minstens 7 jaar te bewaren na afloop van het kalenderjaar waarop de gegevens betrekking hebben.
Vanwege deze wettelijke verplichtingen kunnen we je accountgegevens niet direct verwijderen als je eerder via ons platform hebt gewerkt. Je persoonlijke gegevens worden bewaard in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving.
Wel is het in dat geval mogelijk om je account te deactiveren, zodat je onzichtbaar wordt op het platform en niet meer benaderd wordt om te werken.
We streven ernaar om je verzoek om je account te verwijderen zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken, met inachtneming van de geldende wet- en regelgeving.