Het EHBC team is een team opgericht in samenwerking met Surplus en Zorgwerk en is het Eerste Hulp Bij Corona-team. Zij worden ingezet op momenten dat er een uitbraak is van COVID. Leden van het EHBC team zijn getraind door Surplus zodat zij op de hoogte zijn van de geldende COVID-protocollen.
Hieronder staat de uitleg over hoe EHBC-diensten buiten kantoortijden (tussen 18.00 en 07:00 uur) ingezet worden. Dit gebeurt door de afdeling van de geplande EHBC-diensten te wijzigen naar de afdeling waar een uitbraak is.
Zo werkt het wijzigen van een EHBC dienst op de app
- Login op de app (eenmalig)
- Tap op knop Ingepland & Instructie
- Tap in de onderin de balk op Filters
- Selecteer locatie ‘EHBC-team achterwacht’
- Tap op ‘geplande diensten’
- Tap vervolgens op een dienst die gewijzigd moet worden
- Tap op het detailscherm op de knop Wijzig dienst
- Tap tot slot op Opslaan
De medewerker ontvangt direct een notificatie en in de app zijn de wijzigingen direct zichtbaar.