Medewerkers die goed bevallen mag u zelf terugvragen voor vervolgdiensten. Bemiddeling door Zorgwerk is dus niet vereist. Continuïteit is immers belangrijk voor het team en uw cliënten. Bovendien bindt u zo uw favoriete (flexibele) medewerkers aan úw organisatie en voorkomt u dat zij zichzelf elders inplannen.
De onderling afgesproken diensten moeten vastgelegd worden in de planning, zodat deze in de (web)app voor alle betrokkenen inzichtelijk zijn (voorkomt afstemming) en de uitbetaling en facturatie correct kunnen plaatsvinden.
Geplande diensten kunt u zelf vastleggen of u kunt dit aan de medewerker overlaten (u doet dan alleen de controle). Het reguliere proces (open dienst uitzetten, aanbieden bij geschikte medewerkers, wachten op planverzoek, etc.) wordt in ieder geval overgeslagen, dus er is geen tijdsverlies.
Zo kunt u medewerkers doorplannen
Zo leggen medewerkers hun diensten vast
Vastlegging van gezamenlijk afgesproken diensten
Uitgangspunt is dus dat de vervolgafspraak onderling is gemaakt en alleen nog vastgelegd hoeft te worden. Zowel u als de medewerker kunnen afgesproken diensten doorgeven via de app en de webapp. Dit kan zowel vooraf als achteraf.
Regels voor vastleggen diensten
Door opdrachtgevers |
Door medewerkers |
Onbeperkt in het verleden en toekomst |
Tot 1 dag terug, 7 dagen vooruit |
Alle locaties en afdelingen binnen het domein |
Alleen voor afdelingen waar de medewerker reeds eerder heeft gewerkt |
Diensten kunnen geannuleerd worden |
Diensten kunnen door opdrachtgever volledig verwijderd worden |
Diensten hebben na aanmaken status Gepland |
Diensten hebben na aanmaken status Geverifieerd |
U heeft volledige controle
Wie de vastlegging van diensten uiteindelijk doet (opdrachtgever, Zorgwerk of medewerker) maakt geen verschil, omdat u als opdrachtgever altijd het laatste woord heeft.
Niet alleen controle achteraf (tijdens het wekelijkse controlemoment, waarbij diensten worden afgewezen of gewijzigd), maar tevens vooraf doordat diensten verwijderd kunnen worden.
Natuurlijk kan er (ongeacht wie registreert) een fout insluipen, waardoor uren verkeerd of onterecht gefactureerd worden. Dit kan vanzelfsprekend te alle tijden gecrediteerd worden.