Ons doel is om samen te groeien met onze opdrachtgevers. Wij kijken hoe wij enerzijds continuïteit en kwaliteit van zorg kunnen verhogen en anderzijds hoe wij de kosten kunnen beheersen.
Wij zijn continu bezig om onze pool aan professionals te vergroten, ons trainingsaanbod te verbreden en onze dienstverlening uit te breiden om steeds meer voor onze opdrachtgevers te kunnen betekenen. Zoals benoemd in onze visie streven we naar optimale benutting van de flexcapaciteit, minimalisering van ziekteverzuim en uitstroom uit de zorg.
Strategie
Zorgwerk koos al jaren geleden voor Operational Excellence. Een strategie die gezien de huidige ontwikkelingen in de markt steeds relevanter wordt.
Binnen de context van Operational Excellence staat onze klant centraal. Zorgwerk hecht eraan haar betrouwbaarheid richting de opdrachtgever te maximaliseren: de juiste medewerker, op het juiste moment, op de juiste plaats, volledig geïnformeerd en dat zo eenvoudig mogelijk tegen een uitstekende prijs.
Zorgwerk streeft er naar om het werk voor iedereen te vereenvoudigen door de inzet van technologische innovaties. Een cultuur waarbij verbetering van bedrijfsprocessen centraal staat, moet borg staan voor toenemende kwaliteit en continue reductie van de kosten.
Technologie
Sinds 2005 heeft Zorgwerk haar softwareontwikkeling in eigen beheer. De ontwikkelafdeling bestaat uit een team van programmeurs, IT-specialisten, organisatiedeskundigen, controllers en service consultants. Gezamenlijk werken zij aan de verbetering en de innovatie van de bedrijfsvoering. Via het digitale platform hebben opdrachtgevers en medewerkers continu inzicht in, en controle over, de planning.
Processen
Aanvragen voor flexibel personeel worden vertaald naar een ‘functiekarakteristiek’, die leidt naar de juiste medewerker. Van belang is dat de medewerker weet wat van hem verwacht wordt, zodat hij op de werkplek aangekomen, zonder vertraging aan de slag kan.
In een dergelijk proces kan nogal wat fout gaan: door afstemmingsproblemen, interpretatieverschillen of een niet adequate voorbereiding.
Ons Zorgwerk-platform ondersteunt het gehele proces. Daardoor kan de planning foutloos plaatsvinden. Dat is essentieel. De klant heeft immers een urgente vraag, die het noodzakelijk maakt dat er direct een medewerker beschikbaar is die goed voorbereid zijn taak kan vervullen.
Mensen
Eén van de basisgedachten van Operational Excellence is empowerment van medewerkers: ervoor zorgen dat de medewerker zelf de regie heeft over de planning van zijn werk. De traditionele intercedent, die van oudsher het werk verdeelde, is in de optiek van Zorgwerk achterhaald.
Het Zorgwerk-platform is het platform waarop onze klanten hun aanvragen uitzetten en gekwalificeerde medewerkers in de regio 24 uur per dag, 7 dagen per week, direct op aanvragen kunnen reageren. Zo vindt de planning altijd doorgang, ook ‘s avonds en in het weekend en zelfs ‘s nachts.
Efficiënte workflow
Dankzij het platform is het uitzendproces gestroomlijnd. Op ons platform werken medewerkers, klanten en intercedenten nauw met elkaar samen. Hierdoor realiseren wij een efficiënte workflow, waarbij iedereen altijd real-time op de hoogte is van alles rondom de planning. Dit bespaart kosten:
- Gemak: aanvragen uitzetten en beheren via de app (smartphone of tablet) of webapp (desktop), waardoor afstemming en email- en telefoonverkeer sterk wordt gereduceerd.
- Snelle voorziening: dankzij het platform heeft Zorgwerk een enorm groot bereik en zijn we in staat een korte responstijd te realiseren.
- Continuïteit: dankzij vaste flexpools per afdeling of team, bundels en eenvoudig doorplannen weten we continuïteit en kwaliteit te borgen.
- Transparantie: via de Track & Trace optie is het inzichtelijk wat de actuele status van een dienst is.
- Correcte facturatie: u ontvangt wekelijks de factuur.