Zoveel mensen, zoveel wensen. Dat leert onze ervaring als het gaat om het plannen van losse diensten. De kans dat een Zorgwerk-collega precies dezelfde planbots heeft gemaakt als jij én op precies dezelfde momenten staat ingepland, is daardoor heel klein.
Toch kan het voor komen dat er overlap ontstaat, omdat bepaalde dagen, tijden en afdelingen nu eenmaal populairder zijn dan andere. De planbots bepalen dan onderling wie de dienst krijgt.
☞ Continuïteit van gezichten op de betreffende afdeling is daarbij altijd het uitgangspunt. Logisch, want voor opdrachtgevers, hun cliënten en medewerkers is het prettig om zoveel mogelijk dezelfde gezichten te zien.
De Zorgwerker die in een week het meeste werkt op een afdeling, dan wel het meest wil werken op die afdeling (dus de meeste dagen heeft aangevinkt in de planbots voor die afdeling), heeft de grootste kans om de dienst te krijgen.
💡 Pro-tip: Je kunt voor een onbeperkt aantal afdelingen planbots maken, die overlappen qua dagen, diensttypen en tijden. Als je dan een dienst misloopt voor een afdeling, is de kans groot dat je alsnog een dienst krijgt op een andere afdeling.
Zo verruim je de 'planbot begrenzing' in Persoonlijke instellingen →