Met zowel je planbots als met je beschikbaarheid laat je gericht weten wanneer je wilt werken (of juist niet wilt werken). Gebruik beide functionaliteiten om voor jezelf de meest ideale diensten-mix samen te stellen.
- Het resultaat van een planbot is een automatisch geplande dienst.
- Het resultaat van beschikbaar is een aanbevolen dienst in je dienstenradar (waarvoor je vervolgens zélf een planverzoek kunt doen).
- Voor de momenten dat je niet-beschikbaar bent, wordt je niet door je planbots ingepland.
- Beschikbaar is niet van invloed op de werking van je planbots. In de planbot heb je immers al precies aangeven wanneer je wilt werken. Op basis van beschikbaar ontvang je wel aanbevelingen.
💡 Pro tip: maak planbots voor de langere termijn, voor de dagen en momenten van de week dat je doorgaans wilt werken. Gebruik vervolgens niet-beschikbaar om incidentele afwijkingen op je standaard werkdagen aan te geven. Je hoeft dus alleen je planbots aan te passen of uit te zetten als er structureel iets wijzigt in je werkdagen.
De verschillen tussen planbots en beschikbaarheid:
Planbot |
Beschikbaarheid |
Gericht op wanneer je wel wilt werken |
Gericht op wanneer je wilt werken én niet wilt werken |
Specifiek voor een dag en start- en eindtijden |
Globaal per dagdeel (ochtend, middag, avond, nacht) |
Zoekt naar diensten voor een specifieke afdeling/team waar je al eens hebt gewerkt |
Zoekt naar alle diensten van alle opdrachtgevers binnen jouw werkgebied die interessant voor je zijn |
Doet 24/7 automatisch planverzoeken, ook terwijl jij slaapt |
Genereert een paar keer per dag aanbevelingen in je dienstenradar |
Bevestigde dienst is definitief | Beschikbaarheid en aanbevolen diensten zijn vrijblijvend |
Automatische planning |
Handmatige planning |
Je wordt niet gebeld voor diensten | Je kan gebeld worden voor diensten |