Heeft u een medewerker aan het werk gehad en bent u tevreden? Leg eenvoudig een reeks vervolgafspraken vast met de webapp. De diensten die u samen afspreekt worden dan direct volledig en correct in uw planning én die van de medewerker vastgelegd.
Doorplannen helpt om medewerkers aan uw afdeling of team te binden en voorkomt dat de medewerkers (per ongeluk) andere diensten aanneemt.
Lees ook hoe u een medewerker direct inplant op één enkele dienst
Zo werkt doorplannen op een reeks diensten
- Login op de webapp
- Selecteer de medewerker in de medewerkerlijst óf selecteer een geplande dienst van de medewerker
- Klik op de de
-actie
- Bepaal op het scherm Medewerker doorplannen in de linkerkolom de werktijden, -locatie en de functie van de dienst(en)
- Klik daarna rechts in de kalender op startdatum van de eerste dienst
- Klik op knop Voeg dienst toe aan wachtrij
-
Herhaal stap 1-3 dit voor alle afgesproken diensten.
-
Herstel vergissingen door de dienst te verwijderen en opnieuw toe te voegen.
-
-
Klik tot slot op Planning opslaan om de diensten definitief vast te leggen.
-
Diensten die u zelf hebt uitgezet kunt u nog verwijderen door in het overzicht op de verwijder-actie te klikken. Hiervoor heeft u één dag de tijd
- De diensten worden tevens per e-mail aan de medewerker en aan uzelf bevestigd.
-
💡Pro tip: Diensten hoeven niet in chronologische volgorde aan de wachtrij toegevoegd te worden.
Zo kunt u bijvoorbeeld eerst alle ochtenddiensten uitzetten en daarna alle middagdiensten toevoegen. Dan hoeft u niet steeds opnieuw de linkerkolom (afdeling, werktijden e.d.) aan te passen.