Een bundel is een reeks (van minimaal twee) diensten voor hetzelfde team of afdeling. Met een bundel vergroot u de continuïteit in de planning en cliënten zien vaker hetzelfde gezicht. Dat is prettig voor de afdeling, uw cliënten en voor medewerkers.
Om continuïteit én flexibiliteit te combineren maakt de webapp gebruik van een vrijvalpercentage leadtime. Dit percentage bepaalt na hoeveel verstreken tijd de eerstvolgende dienst automatisch uit de bundel verwijderd wordt. De vrijgevallen dienst komt dan als 'losse' dienst open te staan, zodat medewerkers er op kunnen reageren.
Daarnaast kunt u ook handmatig op elk moment diensten ontbundelen, mocht u zien dat de bundel niet op tijd vervuld gaat worden.
Zo werkt het bundelen van diensten
- Log in op de webapp
- Zoek de open dienst op die u wilt bundelen
- Belangrijk is dat er meerdere diensten op deze afdeling openstaan
- Klik in de dienstregel op het -icoon
- Het bundelscherm opent
- Geef uw bundel optioneel een naam
- Selecteer de Ondergrens voor voorziening
- Geef het gewenste percentage aan
- Selecteer het Vrijvalpercentage leadtime
- De leadtime is de tijd tussen het uitzetten en aanvangen van dienst
- Voeg diensten toe of ontbundel ze door ze aan of uit te vinken
- Klik op Opslaan
💡Pro tip: Zet de bundel ondergrens voor voorziening niet te hoog. Zo blijft er flexibiliteit voor de medewerkers en is de kans op vervulling groter.