Nedap heeft een update voor Ons®uitgerold, waarmee het mogelijk is geworden om de werktijden van open diensten aan te passen zonder dat je de hele dienst opnieuw hoeft aan te maken - een handige toevoeging! Echter, deze functie is momenteel nog niet volledig geïntegreerd, met als gevolg dat aangepaste open diensten in de koppeling met Zorgwerk onterecht als ingevuld worden beschouwd.
Dit ontstaat doordat Ons® automatisch een 'diensttoewijzing' creëert voor deze open diensten, zonder hier een specifieke medewerker aan te koppelen. Hierdoor lijkt de dienst in Ons® nog steeds open (niet gepland) te zijn. De Ons® API beschouwt de dienst echter als gepland, vanwege de aanwezigheid van zo'n 'diensttoewijzing'.
Het wijzigen van geplande en toegewezen diensten was altijd al een optie. Nedap heeft nu echter een slimme methode ontwikkeld waardoor het ook mogelijk is om open diensten aan te passen. Dit doen ze door een diensttoewijzing toe te kennen, maar zonder hier een medewerker aan te koppelen. Een truukje dus, waardoor het mogelijk wordt om de werktijden van een open dienst te wijzigen.
👉 Dit is vooral een technisch verhaal. Concreet betekent dit dat zodra je de werktijden van een open dienst wijzigt, deze op het platform van Zorgwerk zal vervallen omdat de koppeling denkt dat de dienst is ingepland.
Oplossing in ontwikkeling
We zijn in gesprek met Nedap om aanpassingen in de Ons® API te bespreken, zodat aangepaste open diensten correct getoond worden. Voor de nieuwste informatie en oplossingen, houd ons Helpcenter in de gaten.
Hulp nodig?
Ons supportteam is beschikbaar om je te assisteren bij vragen of problemen die je tegenkomt.