De koppeling zorgt ervoor dat de Flexaanvragen die zijn aangemaakt in Ons® automatisch worden overgenomen op het Zorgwerk-platform, doorgaans binnen enkele seconden tot enkele minuten. In sommige gevallen kan het echter nodig zijn om een extra actie uit te voeren om de diensten zichtbaar te maken voor de flexmedewerkers (uitzendmedewerkers, zzp'ers en/of interne flexpool) op het Zorgwerk-platform.
Als de in Ons® aangemaakte Flexaanvragen nog niet zichtbaar zijn op het Zorgwerk-platform, controleer dan of een van de onderstaande oorzaken van toepassing is:
-
Vertraging in de synchronisatie: het kan zijn dat er enige vertraging is in de synchronisatie tussen Ons® en het Zorgwerk-platform. In dat geval is het raadzaam om even geduld te hebben en op een later tijdstip opnieuw te controleren.
Lees meer over het vertraagd uitzetten van flexaanvragen uit Ons® op het Zorgwerk-platform → -
Instellingen van de koppeling: het is mogelijk dat er instellingen zijn geconfigureerd waarbij de Flexaanvragen uit Ons® eerst door de koppeling op het Zorgwerk-platform worden aangemaakt als suggestie-diensten. Deze suggestie-diensten moeten mogelijk handmatig worden uitgezet, of er is een automatische vertraging ingesteld om bijvoorbeeld de interne flexpool voorrang te geven op externe inhuur.
Lees meer over suggesties en handmatig of vertraagd uitzetten → - Nieuw team of deskundigheid in Ons® : wanneer er wijzigingen zijn in de teams of deskundigheden in Ons® , kan het zijn de koppeling tussen Ons® en het Zorgwerk-platform, nog niet direct up-to-date is. De koppeling moet mogelijk opnieuw worden getraind om de nieuwe teams of deskundigheden te herkennen en correct te verwerken. De beheerders van Zorgwerk worden hier automatisch van op de hoogte gebracht en zullen zorgen voor de benodigde updates. Het is belangrijk om geduldig te zijn en te wachten tot de training van de koppeling is voltooid, zodat de Flexaanvragen uit Ons® correct kunnen worden uitgezet op het Zorgwerk-platform. U hoeft zelf geen actie te ondernemen, aangezien de beheerders van Zorgwerk hier verantwoordelijk voor zijn.
Lees meer over het toevoegen van nieuwe Teams en Deskundigheden → - Flexaanvraag heeft meerdere dienstplekken: hoewel het in Ons® mogelijk is om meerdere dienstplekken aan een flexaanvraag toe te voegen, wordt dit niet herkend door de Ons® API. Hierdoor kunnen deze flexaanvragen niet automatisch worden overgenomen op het Zorgwerk-platform. Om dit op te lossen, zijn er twee opties:
-
Maak de diensten handmatig aan op het Zorgwerk-platform en neem de planning handmatig over in Ons® .
-
Maak een extra dienst aan in Ons® om de flexaanvragen automatisch uit te zetten op het Zorgwerk-platform.
-
Door deze mogelijke oorzaken te controleren, kunt u ervoor zorgen dat de in Ons® aangemaakte Flexaanvragen correct en tijdig zichtbaar zijn op het Zorgwerk-platform voor de flexmedewerkers om op te reageren.